Opleidingsschool (docentenopleidingen)

Ben je student aan een lerarenopleiding van de HvA (incl. ALO), UvA, VU of Breitner Academie? En ben je op zoek naar een leuke en uitdagende school in Amsterdam Noord waar je in een gezellige en veilige omgeving praktijkervaring kunt opdoen?

ABC.2023-015

Taken;
Natuurlijk is jouw doel je ontwikkelen op verschillende niveaus. Hiervoor ga je observeren om een beeld te krijgen van de school in al zijn verschillende facetten. Met je werkplekbegeleider(wpb-er) ga je samen afspraken maken wanneer en hoe jij je lessen gaat verzorgen. Onderwijs bestaat niet alleen uit onderwijs, daarom zal je ook uitgenodigd worden om deel te nemen aan vergaderingen of activiteiten in of buiten de school om. Waarbij zoveel mogelijk rekening gehouden wordt met jouw stagedagen.

Begeleiding;
Bij ons op school krijg je een eigen wpb-er. Samen met je wpb-er stemmen jullie samen jouw leerbehoefte vast. Elke wpb-er bij ons op school is geschoold en prima in staat om jouw de fijne kneepjes van jouw toekomstig vak aan te leren. Als opleidingsschool vinden wij het belangrijk dat jij je kunt ontwikkelen, niet alleen je wpb-er zal jou ondersteunen maar zeker ook de schoolopleider. Voor ons zijn studenten onderdeel van ons docententeam en vinden wij het belangrijk dat jij je gewaardeerd voelt.

Intervisie;
Samen met andere studenten krijg je 1 x per 6 weken de gelegenheid om schoolbreed met elkaar intervisie te volgen. Niet alleen leer je hierbij van andere docenten maar ook van mede studenten die in opleiding zijn.

Vergoeding;

Bij ons op school ontvang je geen vergoeding. Mocht je aangenomen worden als LIO-student dan ontvang je wel een vergoeding.

Hebben wij je interesse gewekt stuur dan een e-mail met je motivatie naar s.smit@abcnoorderlicht.nl